UVT

Fordypningsprogram

Ønsker du å være med på ukentlig samspill i kulturskolen med en fast gruppe/band?
Er du interessert i å jobbe ekstra for å kunne utvikle deg i musikkfaget?

Fordypningsprogrammet lokalt for Skaun kulturskole:

• Fordypningsprogrammet er for elever på musikkfaget i Skaun kulturskole med særlig interesse og forutsetninger for å arbeide med faget. Faget omfatter disse disiplinene: gitar, bass, stryk, piano, blås, slagverk og sang.
  • Undervisningen tilrettelegges fordypningsgruppens nivå og interesser.
  • Elever som ønsker å bli tatt opp ved fordypningsprogrammet må sende skriftlig søknad til rektor ved kulturskolen innen 1. september skoleåret 23/24. Søknaden må inneholde en kort tekst om motivasjon for å søke programmet, samt en video på inntil fem minutter med repertoar eleven velger selv.
  • Elevene tas opp for et skoleår av gangen og elevene har obligatorisk oppmøte til undervisning og aktiviteter i programmet.
  • Tilbudet er gratis for oppstartsåret 23/24 og har ca. 8 tilgjengelige plasser.
  • Innhold for undervisningen:
    • Utvidet ukentlig undervisningstime.
    • Ukentlig samspill eller teoriundervisning 1 time i uka gjennom hele skoleåret.
    • Egne konserter/opptredener som avtales i løpet av skoleåret
    • Eget opplegg 2 timer på torsdagene i samspillukene som ligger 3 uker rett etter høstferien og 3 uker rett før påskeferien

Lærere