Skip to main content Skip to footer

UVT

Moderne

Moderne dans har sitt utspring fra klassisk ballett, men har et mer fritt og spontant bevegelsesmønster.
Musikken er like variert og spennende som bevegelsene! .
Dansearten kan ofte sammenlignes med moderne kunst. Alt er lov, det er bare fantasien som setter grenser! For mange er dette den mest spennende og utfordrende av alle dansestilarter. Må danse dt Jazz og/eller klassisk i tillegg.

Tilbudet innen dans gis fra fylte fire år.

Det viktigste med danseundervisningen er å skape danseglede. I danseklassene vil vi ta utgangspunkt tradisjonell danseteknikk, og jobbe med koreografier i ulike sjangrer i.
Her tilbyr vi barn og ungdom kjennskap til dans og bevegelse som scenisk kunstform.
Vi vil gjerne gjøre dans synlig, og de som vil får tilbud om å opptre i løpet av skoleåret.

Litt info om utstyr:

Alle MÅ møte i treningstøy, og med oppsatt hår! Om du ikke har treningsbukse og skal kjøpe det, velg en sort... Det er ofte grunnkostyme på forestillinger.
Dere kan danse barbeint,i turnsokker eller jazz sko.
I forbindelse med forestillinger kan det komme noen ekstra utgifter til kostymer, men vi prøver å begrense dette.
Om det er timer dere ikke kan komme på, er det fint om dere sender en SMS/ ringer og gir beskjed (husk å skrive navn..).

Lærere