UVT

Jazz 3. - 4. trinn

Jazz dans er den mest populære og allsidige danseformen.
Kjennetegnet på jazzdans: rytme, energi og intrikate trinn og høye spark. Det er en danseteknisk stilart hvor det øves i typiske elementer som isolasjon, dynamikk, styrke, stretching.
Teknikk øvelser utgjør 2/3 deler av timen. Dette er nødvendig for å kunne utvikle en danseteknisk progresjon, styrke muskulaturen og øke bevegeligheten. Vi har klasser fra 1 klasse.

Tilbudet innen dans gis fra fylte fire år.

Det viktigste med danseundervisningen er å skape danseglede. I danseklassene vil vi ta utgangspunkt tradisjonell danseteknikk, og jobbe med koreografier i ulike sjangrer i.
Her tilbyr vi barn og ungdom kjennskap til dans og bevegelse som scenisk kunstform.
Vi vil gjerne gjøre dans synlig, og de som vil får tilbud om å opptre i løpet av skoleåret.

Litt info om utstyr:

Alle MÅ møte i treningstøy, og med oppsatt hår! Om du ikke har treningsbukse og skal kjøpe det, velg en sort... Det er ofte grunnkostyme på forestillinger.
Dere kan danse barbeint,i turnsokker eller jazz sko.
I forbindelse med forestillinger kan det komme noen ekstra utgifter til kostymer, men vi prøver å begrense dette.
Om det er timer dere ikke kan komme på, er det fint om dere sender en SMS/ ringer og gir beskjed (husk å skrive navn..).

Lærere