Teacher

Sturla Eide

Sturla er Skaun kulturskole sitt folkemusikk-alibi. Han spiller og underviser på fele og gitar. Av og til spiller han til og med trekkspill.

Sturla har gjennom flere år jobbet grundig og planmessig for å bygge et voksende folkemusikkmiljø i regionen. Gjennom sitt arbeide for å bevare og videreføre norsk tradisjonsmusikk har han skapt et stort og viktig engasjement i Skaun og Orkdal. «Spelemannslaget Laust og fast» er et svært ettertraktet innslag i ulike sammenhenger som dansekvelder, UKM og konserter både lokalt og regionalt.
Sturlas arbeide ivaretar i stor grad Skaun kulturskole sitt ansvar for å videreføre norsk tradisjonsmusikk til neste generasjons musikereSamtidig har han en fremtidsrettet tankegang rundt kombinasjon av tradisjonsbærende elementer og nyskaping, bygging av gode læringsmiljø, og utvikling av arenaer for samspill og dans.

Kontakt:

Email: sturla.eide@skaun.kommune.no